Salgsbetingelser

Salgsbetingelser og generelle vilkår 

 

Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss eller av våre partnere i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du motta en melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Selger av produktet tar ikke ansvar for at produkter eventuelt er utsolgt.

Priser

Prisene som fremgår for varene på datoen for bestilling skal gjelde. De oppgitte prisene er endelige og inkluderer merverdiavgift (25%). Pakken forblir vår eiendom til vi har mottatt full innbetaling av kjøpesummen. Vi forbeholder oss retten til prisendringer og reserverer oss for eventuelle trykkfeil av prisinformasjon samt eventuelle utsolgte varer.

Vi dekker alle fraktkostnader dersom totalsummen på din bestilling overstiger NOK 1500,-. Dersom totalsummen på din bestilling er lavere enn NOK 1500,- vil en fraktkostnad på NOK 99,- eller 139,- påløpe pr. bestilling. Fraktkostnaden vil bli tydelig angitt underveis i bestillingsprosessen og du vil få opplysning om totalsummen du skal betale for din bestilling (inkludert eventuelle fraktkostnader) før du plasserer en bindende ordre på varen/e du har i handlekurven din. Totalkostnaden for kjøpet vil inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg ved checkout gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort, med faktura eller ved kjøpsfinansiering. Vi godtar følgende betalingsmåter; kortbetaling, fakturabetaling og betaling via Vipps.

Kortbetaling

Vi tilbyr kortbetaling via vår betalingspartner Klarna. Din kortinformasjon overføres og lagres sikkert i kryptert form. Ditt kort debiteres når du som kunde har gjennomført din bestilling. Vi godtar Europeisk VISA og MasterCard.

Klarna Faktura

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du behøver aldri oppgi din kortinformasjon, og betaler alltid etter at du har fått varene hjem.

Fakturaen sendes fra Klarna til mailadressen du registrerte under bestillingen når pakken blir sendt fra vårt lager. Om betalingen uteblir tilkommer et purregebyr på 70 kr, samt forsinkelsesrente på 8,50%.Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet vil deretter sendes til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved kjøp gjøres en kredittvurdering av deg som kunde, som i noen tilfeller kan innebære at kredittopplysninger om deg innhentes. Isåfall mottar du kopi av dine kredittopplysnigner per post. Personopplysninger håndteres i henhold til gjeldene lovverk. Klarna behandler personopplysninger med formål om kundeanalyse, idenfikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Personnummer lagres i henhold til lovverket og tillatelse fra datatilsynet.

Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned.

Les mer om Klarna Faktura her.

Levering

Alle generelle leveringstider som er oppgitt på dblk.no må anses som veiledende. Du kan vente å motta pakken din innen to til fem virkedager. Når leveringstid er oppgitt i antall dager, menes virkedager, og befrakters tid kommer alltid i tillegg. dblk forbeholder seg retten til å endre oppgitt generell leveringstid uten nærmere varsel. Vi er ikke ansvarlige for manglende levering dersom leveringen forhindres av forhold, eller konsekvensene av forhold, utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kan ventes å ha tatt høyde for eller å ha kunnet unngå på tidspunktet for avtaleinngåelsen.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angrefristen er 14 dager fra dagen du, eller din stedfortreder (som ikke er transportøren), mottok bestillingen. Så lenge varen(e) er ubrukt, er med merkelapp og i sin originale emballasje kan varen returneres. Merk deg at vi ser gjennom alle returer før de blir godkjent.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager gir dblk.no melding om ønsket kansellering (angrefrist) via e-post til kundeservice@dblk.no. Du er forpliktet til å returnere eller levere tilbake varen(e) til oss så snart som mulig, og senest innen 14 dager fra dagen du varslet oss om kansellering. Forpliktelsen ovenfor vil anses som oppfylt dersom du returnerer varene før utløpet av 14-dagersperioden.

Ved bruk av angreretten står du selv ansvarlig for å dekke returkostnadene. Den opprinnelige fraktkostnaden på din ordre legges automatisk til refusjonen for din retur. Vi har også rett til å trekke fra en sum tilsvarende varens verdiminskning ved tilbakebetaling, dersom kunden i større eller mindre grad har håndtert varen på en måte som påvirker varens originale tilstand. Dersom du benytter deg av angreretten, er vi forpliktet til å tilbakeføre beløpet uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra dagen vi mottar din kansellering. Vi kan derimot avvente gjennomføring av refusjon til vi har mottatt pakken i retur. Eventuell refusjon overføres med den samme betalingsmåten du benyttet for den opprinnelige transaksjonen.

Dersom du ønsker å returnere varen(e) henvender du deg til kundeservice@dblk.no for veiledning. Du er lovpålagt å informere oss før du returnerer produktet. Ved godkjent retur, fyller du ut returseddelen som er vedlagt din bestilling.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med sendingsbekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene lider av feil eller mangler.

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon).

Vi dekker ikke slitasjeskader som oppstår som følge av feil bruk eller mangel på vedlikehold. Reklamasjonen vår dekker heller ikke skader på smykket i tilfeller hvor produktet er behandlet uforsvarlig. Les nøye vår veiledning for vedlikehold av forgylte smykker: https://dblk.no/pages/vedlikehold-av-forgylte-smykker.

Ved godkjent reklamasjon står vi for frakt og håndteringskostnader for varen du har reklamert på. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller ditt lokale forbrukerkontor for å få hjelp.

Personopplysninger

Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger.